wtorek, 11 marca 2014

Szydełkowe ubranka na jajka - tutorial

Przygotowałam dla Was tutorial, jak zrobić na szydełku ubranka na jajka.


 Do Wielkanocy jest jeszcze trochę czasu, więc może kurs komuś się przyda. Nie będzie trudno :)


Potrzebujemy:
- kordonek - różne kolory, w zależności jakie kolory ubranka chcemy - ja użyłam Kaja 15, może być oczywiście jakiś inny o tej grubości;
- szydełko - ja użyłam 1,6 mm.

Oznaczenia:
oł - oczko łańcuszka;
ośz - oczko ścisłe zamykające;
sł - słupek.

Zaczynamy:
robimy 5 oł i zamykamy w kółeczko;
1 rz.: wokół kółeczka - 2 oł (zamiast pierwszego słupka), 9 sł, ośz;
2 rz: ośz przechodzimy na przerwę między słupkami, 3 oł, *sł w następną przerwę między słupkami, oł,*  powtarzamy 8 razy i zamykamy rząd ośz;
3 rz: ośz przechodzimy na przerwę między słupkami, czyli tam gdzie było oł w poprzednim rzędzie, 2 oł, sł w to samo miejsce, oł,*2 sł w następną przerwę między słupkami, oł* powtarzamy do końca rzędu i zamykamy ośz;
4 rz: dwoma ośz przechodzimy na przerwę między słupkami, czyli tam gdzie było oł w poprzednim rzędzie, 3 oł, sł w to samo miejsce, *oł, sł w następną przerwę, oł, sł w to samo miejsce,* powtarzamy do końca rzędu i zamykamy ośz;
5 - 10 rz : przerabiać jak rz 4.

Wiązanie przeplatamy w ostatnim rzędzie. Może to być np. wstążeczka lub sznurek. Ja zrobiłam na szydełku podwójny łańcuszek - sposób wykonania

To jest podstawowy opis na ubranko, ale każda z nas robi trochę inaczej, więc najlepiej przymierzyć koszulkę na jajko. Jajka zresztą też są różnej wielkości. Polecam mierzyć na ugotowanym jajku na twardo, bo surowe może spowodować małą katastrofę ;) Bawełna nie jest zbyt rozciągliwa, ale zawsze się trochę naciągnie przy pierwszym zakładaniu.

Rady:
- jeśli koszulka wyjdzie za wąska to albo można zmienić szydełko na trochę większy rozmiar, albo dodać jeszcze jeden słupek w pierwszym rzędzie i później konsekwentnie zwiększyć powtórzenia o jeden;
- jeśli koszulka jest za krótka, to dodajemy rząd 11, ewentualnie rząd 12. 

Koszulki można zdobić dowolnie, ja moje ozdobiłam dwoma kwiatkami. 

Wzór kwiatka:
4 oł;
1rz: 10 półsłupków, zamknąć koło ośz.; ewentualna zmiana koloru; 
2 rz: *2 oł, w następny półsłupek 3 słupki podwójne, 2 oł, oś w następny półsłupek* - płatek 
zrobić tak jeszcze 4 płatki i przyszyć kwiatki do koszulki.

Mam nadzieję, że wzór rozpisałam dość czytelnie, choć przyznam się, że nie mam w tym zbyt dużego doświadczenia. Jeśli będzie coś niezrozumiałe, to proszę pisać, będę wtedy poprawiać :)

Życzę powodzenia :)
       

3 komentarze:

  1. Ale świetne!
    Z opisem sobie poradziłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super! Bardzo się cieszę :) Miłej zabawy przy szydełkowaniu życzę :)

      Usuń
  2. Bardzo fajne ubranka na jajka. Dzięki za rozpiskę :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i napisanie komentarza :)