wtorek, 29 stycznia 2013

Wzór na czapkę Panda

Zobaczyłam w statystykach, że wiele osób poszukuje informacji, jak zrobić czapkę Pandę na drutach. Wobec tego dla wszystkich chętnych podaję mój sposób.

Potrzebna jest dość gruba włóczka. Może być np. Puchata Kotka - 100 g = 147 m, druty nr 6.
Nabieramy 56 oczek i robimy ściągacz - 1 o prawe, 1 o lewe itd. - około 5-6 rzędów, jak kto lubi. Następnie dodajemy równomiernie 4 oczka = 60 oczek i przerabiamy - 1 rząd oczka prawe, 2-gi rząd oczka lewe itd. - czyli rzędy nieparzyste oczka prawe, rzędy parzyste oczka lewe.
Przerabiamy w ten sposób od ściągacza 4 rzędy i zaczynamy wyrabiać wzór kontrastowym kolorem.
Ja opracowałam sobie taki:
Po zakończeniu wyrabiania wzoru robimy jeszcze około 10 rzędów podstawowym kolorem i zaczynamy gubić oczka na główkę
czyli:
1 rz - gubić co 4 oczka - 1 oczko
2 rz - przerobić normalnie
3 rz - gubić co 3 oczka - 1 oczko
4 rz - przerobić normalnie
5 rz - gubić co 2 oczka - 1 oczko
6 rz - przerobić normalnie
7 rz - przerobić po dwa oczka razem
8 rz - przerobić po dwa oczka razem i zakończyć
Zszyć, zrobić dwa pompony i przyszyć.

Gotowa Panda wygląda tak:


Mam nadzieję, że wzór się przyda. Życzę miłego robienia czapeczki.
Nie muszę chyba przypominać o wstawieniu linka do mnie, jeśli wykorzystujecie mój sposób wykonania czapki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i napisanie komentarza :)